کمپ ترک اعتیاد چگونه به ما کمک مکیند ؟ کمپ ترک اعتیاد خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ ترک اعتیاد در کمپ ها به چه صورتی انجام میشود و از چه شیوه درمانی کمک گفته میشود ؟ مرکز ترک اعتیاد با مجوز به چه معنی است ؟ هزینه کمپ ترک اعتیاد چقدر است ؟ در مرکز ترک اعتیاد حیات نو چه خبر است و معانی کمپ ترک اعتیاد vip یا خصوصی چست ؟ تمامی این موضوعات را در این مطلب بخوانید ...

کمپ ترک اعتیاد کجاست ؟

راه ها و مجموعه های زیادی برای ترک اعتیاد وجود دارد، کلینیک های ترک اعتیاد ، مراکز مشاور خانواده ، بیمارستان و جلسات گروهی. ما در مورد مرکزی صحبت میکنیم که کمپ ترک اعتیاد گفته میشود. این مراکز از سالها پیش به صورت ابتدایی ایجاد شدند تا محل نگهداری معتادین باشند و آنها را از بقیه افراد جامعه و خانواده ها جدا نگه دارند و ترک دهند. به نظر سخت و ترسناک است که محیطی به این صورت ایجاد شود !! اما پس از سالها ، مراکز ترک اعتیاد ، پیشرفت های فیزیکی و فرهنگی زیادی کردند. در قوانین کمپ ترک اعتیاد ، هم درامکانات و شرایط هتلینگ ، هم از نظر فرهنگی و آموزشی و پزشکی که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. امروز کمپ های ترک اعتیاد با عنواین مختلفی فعالیت میکنند مانند کمپ ترک اعتیاد VIP ، کمپ ترک اعتیاد لاکچری یا کمپ ترک اعتیاد خصوصی و از این قبیل اسمهای عجیب که با هزینه های بسیار بالا ، اقدام به پذیرش بیمار میکنند. کمپ ترک اعتیاد حیات نو ، با مجوز رسمی از بهزیستی و با تعرفه های مورد تایید سازمان ، اما با تمامی امکانات درمانی و رفاهی ، اقدام به پذیرش بیماران مینماید.
 
تلفن تماس : 44350085  |  مشاوره : 09195720178  

در کمپ ترک اعتیاد قرار است چه کاری انجام شود ؟

هدف از تاسیس همه مراکز ترک اعتیاد، همانطور که از اسمش پیداست ، ترک مواد مخدر یا محرک یا به طور کلی سوء مصرف مواد است. یکی از راه کارهای ترک اعتیاد، دوری اولیه از مواد، از افراد معتاد ، دوری از وسوسه های مصرف مواد و حتی دوری از خانواده و محیط های پراسترس است. در کمپ ترک اعتیاد ، با انواع روشهای ترک که دربرنامه های آن مراکز است ، ترک اعتیاد تریاک، ترک اعتیاد شیشه ، ترک اعتیاد ترامادول و انواع دیگر مواد انجام میشود.

نکته مهم که باید توجه داشت :
در کمپ ترک اعتیاد حیات نو ، علاوه بر ترک فیزیکی مواد ، ما به آموزش بیماران و خانواده ها در زمینه اعتیاد خواهیم پرداخت. برگزاری کلاس های گروهی مشاوره خانواده ، کلاس های مشاوره گروهی و شخصی معتادین در کمپ توسط دکتر روانپزشک و مشاور اعتیاد جهت ریشه یابی و درمان ذهنی بیماران مبیلا به اعتیاد ، کلاس های فرهنگی و سرگرمی ، برگزاری کلاس های ماتریکس برای ترک شیشه در کمپ از خصوصیات مرکز ترک اعتیاد حیات نو میباشد. هدف دیگری که در کمپ های ترک اعتیاد دنبال میشود، درمان دسته جمعی و ورود بیماران به جامعه میباشد. این نکته بسیار مهم است که هیچ چیز ارزش کمک یک معتاد به معتاد دیگر را ندارد. بیماران با ورود به اجتماعی کوچک ، دوباره وظایف کوچک اجتماعی را فرا میگیرند و از تجارب مددجویان در دوران بعد از ترک اعتیاد کمک خواهند گرفت.
 


 
تلفن تماس : 44350085  |  مشاوره : 09195720178  

روشهای ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد حیات نو چگونه است ؟

به طور کلی روشهای زیادی در ترک اعتیاد در کمپ وجود دارد که بسته به مکان، شرایط بیمارانجام میشود. روش های بدون دارو ، روش هایی که با داروهای خفیف انجام میشود ، ترک های اصطلاحا یابویی ، ترک های کلینیکی و سرم تراپی و ده ها روش دیگر، اما در کمپ ترک اعتیاد حیات نو ، ما از چند روش ترکیبی و مورد تایید پزشکان استفاده خواهیم نمود که با توجه به وضعیت بیمار و ماده مصرفی ، توسط پزشک مرکز تجویز میگردد. تمام سعی ما بر این است که بیمار ، کمترین درد و خماری ، بی قراری را تجربه کند. مهمترین موضوع ،حمایت عاطفی و رسیدگی شبانه روزی از بیماران در مرکز میباشد. مشاوره های پی در پی با پزشک و مددکار اعتیاد ، حضور در گروه و پشتیبانی عاطفی توسط مابقی گروه و در یک کلمه ، تنها نبودن در ترک اعتیاد ، طی کردن مسیر ترک اعتیاد را راحت تر میکند.

ویژگی های کمپ ترک اعتیاد خوب

اولین نکته مهم برای انتخاب کمپ ترک اعتیاد داشتن مجوز از سازمان بهزیستی است. کادر درمانی متخصص و مجرب به ویژه حضور روانشناس ویژگی است که در یک کمپ ترک اعتیاد مناسب حتما باید وجود داشته باشد. ما این مهم را در کمپ ترک اعتیاد حیات نو رعایت کرده ایم و این دوستان و متخصصان اعتیاد همیشه در دستری بیماران خواهند بود. استانداردهای مختلفی از جمله امکانات رفاهی، بهداشتی، و فضای کافی نیز از سوی بهزیستی مشخص شده است که می توانند در انتخاب کمپ مناسب مؤثر باشند.

به مشاوره نیاز دارید ؟ با ما تماس بگیرید